torsdag 11 januari 2007

Hannas Ansikte?!

Nu var det dax för ännu en retuschering och denna gång var det Hannas ansikte som fick stå i rampljuset. Detta är bara en del av ett större fotografi som jag retsucherat men håll till godo, inom en snar framtid kommer ni ha fått tagit del av hela innehållet.

Det jag gjort med Hannas ansikte är att jag började med hennes redan söta kinder och gjorde dom smalare. Förstorade hennes läppar samtidigt som jag gjorde dom rödare och rundade till dom lite grann. Jag tog bort de få rynkorna som fanns i hennes ansikte och gjorde så att hyn skulle bli helt slät. Håret gjorde jag ljusare och tog bort några hårstrån i pannan som låg lite åt sidan. Om ni tittar riktigt noga ser ni att det är lite hår som ligger intill hennes haka. Dessa hårstrån kapade jag och rundade in tillsammans med resten av håret så att det skulle se så naturligt ut som möjligt.

För att få lite extra liv i ögonen skapade jag fler ögonfransar som jag också gjorde lite tydligare. Ögonbrynen fick även dom en skarpare lock. Testade lite olika färg på ögonen som tillslut fick bli blåa. Ögonvitorna gjordes ännu vitare.

Inte för att hon hade nån stor näsa men tyckte de vore roligt att testa att förminska den, vilket jag också gjorde. I och med förminskningen blev jag tvungen att justera ögonen så att det inte skulle se konstigt ut. Hennes tänder blekte jag en aning.

Slutresultatet är jag nöjd med. Inte för att de blev särskilt lika varandra utan mer för att jag lyckats skapa ett helt nytt ansikte med hjälp av Hannas. Det blev snyggt på ett annat sätt. Tusen tack söta Hanna!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, vi kollade i Moore (stavas det så?) och de retucherar oxå söta tjejer ännu sötare. Men de hade gått så hårt fram att hennes midja blev kantig. Och visste du att Linda Rosing bara har sudd som mage? Otroligt...
;0)

Anonym sa...

Mm, det är lätt att det ser onaturligt ut om man går på för hårt. Det kommer att läggas upp några mer naturliga och inte lika hårt retuscherade ansikten här på sidan.

Anonym sa...

WoW, vilken bild! Från en söt tjej till en annan. Är du bara en glad amatör eller har du gjort nåt riktigt jobb för nån tidning? tack för en spännande sida.

Anonym sa...

Hej du i grottan!
Nu har dockansiktet kommit på plats.. Nu vill jag att vi åker iväg till stan era slöisar!
Hejdå från Hante

Gabris sa...

>>>maja
Tack!!! Är bara en glad amatör som Photoshopar lite på min fritid =)

Anonym sa...

Verkligen snygga bilder. Hur mycket tar du betalt för att snygga till mig? ;)

Anonym sa...

Yo Gab!
Häftig retuchering av söta Hanna!Ser fram emot att bilden på mig kommer upp =) Jag vet att du inte kommer göra mig besviken!
kram

Anonym sa...

>>>anton
Beror på hur mycket som behövs retuschers ;)Kan nog göra en gratis till dig om du vill =)

Sara sa...

Vad duktig du är! Ser ju kanobra ut :)

Anonym sa...

>>>Sara
Tack! Alltid roligt när folk uppskattar de man gör =)

Anonym sa...

>>>Micke
"Time To Party" är på gång och kommer att läggas upp om några dagar ;)