söndag 28 januari 2007

Söta Sara!

Nu är det dax för ännu en retuschering av Sara. Kortet är egentligen en del av ett större kort men har valt att dela upp det i två delar. Den andra delen har jag redan lagt ut på sidan och som jag kallade för "Hannas Ansikte".

Jag började med att göra hennes ansikte något smalare för att sedan fortsätta med hennes ögon. Ögonen är redan helt underbara, men för att jag ska få retuschera lite så har jag låtit dem förstoras. Ordnade också till hennes hy en aning. För er uppmärksamma kan ni se en liten liten förändring på hennes öra. Läpparna är förstorade och rödare. Tänderna och även hennes ögonvitor gjordes aningen vitare samtidigt som jag gjorde hennes ögonbryn och ögonfransar tydligare.

Hennes vackra långa blonda hår gjorde jag rödare. Har gjort några ytterliggare små små förändringar som kan vara svåra att uppfatta men tittar ni lite närmare på hennes jeansband så har jag dragit ner det en aning och även justerat hennes armar och armhåla minimalt. Sist men inte minst valde jag att ta bort hennes bh band som sticker fram en aning under hennes röda linne.

Tycker att jag lyckats ganska bra med retuscheringen. Från en otroligt söt tjej till en något retuscherad söt tjej =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande!!!

Anonym sa...

Gud...vilken TUR att du inte har något foto på MEJ!! Snacka om att få utseendenoja efter att ha blivit tillfixad så...bra gjort dock men inget som behövdes på en så snygg tjej, eller hur!!!

Anonym sa...

Jag tycker att du är väldigt duktig på att retuschera. Har försökt en hel del själv men tycker att det är svårt och får inte till det. Verkligen snyggt. Håller med mia om att det egentligen inte behövdes men det var fint ändå.

Anonym sa...

Bra gjort! Du har fått till hennes ögon bra.

Anonym sa...

Bra gjort älskling, är mest nöjd med örat :)

Anonym sa...

Såg knappt nån skillnad på örat. Tycker också att du får till ögonen väldigt bra. Du verkar även ha bra koll på sminket med tanke på dina retuscheringar. Inte många killar som har ;)

Anonym sa...

Fin retuschering!